اخبار دسته اول

ساخت وبلاگ

کد مطلب: 339883

ویدئو/ ورود فضانوردان به ایستگاه فضایی بین المللی

تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۲۷

یک فضانورد امریکایی و دو فضانورد روس بامداد شنبه وارد ایستگاه فضایی بین المللی (آی‌اس‌اس) شده اند.

جف ویلیامز، اولگ اسکریپوچکا و الکسی اوچینین از پایگاه بایکونور در قزاقستان عازم آی‌اس‌اس شدند. این مسافرت فضایی حدود ۶ ساعت به طول انجامید.

این افراد جایگزین فضانوردانی شدند که اوایل اسفند ماه به زمین بازگشتند.

اسکات کِلی، فضانورد امریکایی و میخائیل کورنینکو، فضانورد روس ۱۲ اسفند پس از ماموریتی ۳۴۰ روزه، به زمین بازگشتند. سرگئی ولکوف دیگر فضانورد روس نیز پس از اقامتی ۵ ماهه در ایستگاه فضایی بین المللی به همراه کلی و کورنینکو به زمین بازگشت.

تیم جدید فضانوردان به مدت ۶ ماه در ایستگاه فضایی بین المللی که در فاصله ۴۰۰ کیلومتری از زمین قرار دارد، اقامت خواهند کرد.

تماشا

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

اخبار دسته اول...
ما را در سایت اخبار دسته اول دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی alf بازدید : 195 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 23:18

کد مطلب: 339870

ابراز همدردی پوتین با خانواده قربانیان بوئینگ 737

رئیس جمهور روسیه در بیانیه ای به خانواده قربانیان هواپیمای مسافربری فلای دبی تسلیت گفت.

تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۳۰

 "دیمیتری پسکوف"، سخنگوی کرملین، گفت: ولادیمیر پوتین ضمن ابراز همدردی با خانواده قربانیان سقوط هواپیمای مسافربری بوئینگ 800-737 متعلق به شرکت فلای دبی، به آنان تسلیت عرض کرد.

وی در ادامه افزود: وزیر راه و ترابری، وزیر اضطراری روسیه و نماینده رئیس جمهور به منطقه جنوبی رستوف اعزام شده اند
منبع: میزان

کلمات کلیدی : ولادیمیر پوتین

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

اخبار دسته اول...
ما را در سایت اخبار دسته اول دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی alf بازدید : 147 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 23:18

 مسجد گوهرشاد در مشهد و در جنوب حرم علی ابن موسی الرضا(ع) به سال ۸۲۱ه.ق به دستور «گوهرشاد بیگم» همسر «شاهرخ» ساخته شد.

به دلیل ظرافت و زیبایی کاشی‌کاری و خط و اسلوب معماری مسجد گوهرشاد، این مسجد از شاهکارهای معماری ایران در دوره تیموری و به دلیل موقوفات بسیار و مجاورت با آرامگاه علی ابن موسی الرضا(ع) از مهم ترین و شلوغ ترین مسجدهای ایران به شمار می‌رود، به طوری که برخی آن را پُربازدیدترین مسجد ایران می دانند.

پیشینه ساخت مسجد

بیش از ۶۰۰ سال قبل «گوهرشاد آغا» که ۳۲ سال سن داشت هواي زيارت مشهد به دلش افتاد.

وی نذر کرده بود گردنبند الماس نشانش را خرج مسجدی کند که در سايه امام رضا (ع) بنا شود و اين گردنبند را به بازرگانی ايرانی فروخت و هزينه ساختش را از دارايی خود فراهم کرد.

چند هفته بعد کلنگ مسجد درست در ضلع جنوبي حرم علي بن موسي الرضا (ع) به زمين خورد، اين مسجد در سال ۸۱۲ هـ.ق در زميني به مساحت ۸۷۹۸ متر مربع ساخته شد تا هم نام گوهرشاد بیگم در تاریخ ماندگار شود و هم به همت او مسجد گوهرشاد افتخار معماری اسلامی باشد که قرن هاست پابرجا مانده است.

امیرزاده نیکوکار

«مهد علیا گوهرشاد آغا» یا گوهر شاد بيگم امیرزاده ای بود که در دوران تیموری زندگی می کرد.

پدرش امير غياث الدين ترخان، لقب ترخان را وقتی از چنگيزخان گرفت که در جنگ هاي مختلف شرکت کرده و از خود شجاعت نشان داده بود.

ترخان به ترک ها و مغول ها یا بزرگانی گفته می شد که مزایای موروثی را به ارث می بردند، از پرداخت مالیات معاف بودند و آنقدر در حکومت اعتبار داشتند که هر وقت می خواستند، می توانستند به دیدن سلطان بروند.

ترخان همچنین واسطه ای ميان سلطان و رعيت بود و گوهرشاد بیگم، یک ترخان زاده بود.

بعدها هم که به همسری شاهرخ میرزا پسر تیمور گورکانی درآمد، همچنان یکی از زنان قدرتمند و با نفوذ و ثروتمند ایران بود که عروس موسس حکومت تیموریان شده بود.

با این حال همه کمالات گوهرشاد در ثروت و قدرت خانواده اش خلاصه نمی شد. گوهرشاد را زنی ادب دوست، هنرپرور و خير می دانستند که به تاريخ و ادبيات علاقه داشت، فرزندان هنرمندی تربیت کرد و دارایی اش را همیشه صرف کار خير کرد.
 
بهترین معماران برای بهترین بناها

گوهرشاد وقتی تصمیم گرفت ماندگارترین میراث خود را به یادگار بگذارد، قوام الدين شيرازي سرشناس ترين معمار ايراني را استخدام کرد تا ساخت مسجد گوهرشاد را به او بسپارد.

قوام الدين هم حاصل سال ها تجربه و دانش خود را در بند اين مسجد به يادگار گذاشت تا نظم و تقارن و ظرافت اين بنا را تا ۶ قرن بعد هم به رخ بکشد، اسم گوهرشاد در دو محل با کاشي معرق نگاشته شده است يکي در قسمت بالاي در نقره اي که به «دارالسياده» مي رود و ديگری بر کتيبه ايوان مقصوره که به خط زيبای پسری وی شاهزاده بايسنقر است.

به دنبال ساخت این مسجد گوهرشاد بيگم موقوفات بسياري را در این مسجد ماندگار کرد: از مجموع درآمد رقبات، يک عشر، حق التوليه متولی تعیین کرد، يک عشر ديگر را برای کارکنان و ضابطان و عمال و معمار کنار گذاشت و سپرد که مابقي درآمد را صرف عمران و آبادی مسجد گوهرشاد کنند.

گوهرشاد بيگم آثار و ابنيه زيادی از خود به جا گذاشته است که مي توان به غیر از مسجد گوهر شاد مشهد از مسجد جامع، مدرسه و خانقاه شهر هرات نام برد که هر دو این مساجد از شاهکارهاي هنر و معماري و کاشيکاری قرن نهم هجري به شمار مي رود.

همچنين آثار ارزنده ای در حرم امام رضا (ع) و اطراف آن پديد آورد از جمله دو رواق «دارالحفاظ» و «دارالسياده» را بنا کرد که معمار اين دو رواق و دو مسجد در هرات و مشهد قوام الدين شيرازی بود، مدرسه و خانقاهی که گوهرشاد دستور احداث آن را صادر کرد محلی برای تحصيل علمای برجسته ای از خراسان بود.

پسران هنرمند گوهرشاد

پسران گوهرشاد بيگم نیز هر دو هنرمند به خصوص در زمينه خط بودند، یکی از پسران او به نام «ميرزا بايسنقر» خوش طبع و هنرپرور بود و در خط ثلث سرآمد ديگر خطاطان زمان خودش به حساب می آمد؛ به طوری که کتيبه پيش طاق مسجد گوهرشاد هم که به خط ثلث نوشته شده، از هنرهاي بايسنقر است.

بزرگ ترين قرآن موجود در ایران هم که طول هر صفحه آن دو زرع و نيم است با هنر دست بایسنقر ماندگار شده که اگر سری به آستان قدس رضوی بزنید، می بینید که هنوز هم برخي صفحات آن در موزه موجود است.

پسری که گوهرشاد تربیت کرد، مثل مادرش ادب دوست بود. او بانی زيباترين مکتب کتابیسازی در ايران بوده است و در زمان خود نسخه های نفيس و زيبا بسيار نوشته و به تصوير کشيده است، همچنين به جهت علاقه خاصي که به هنر نشان مي داد هنرمندان بسياری را حمايت مي کرد و گرد هم می آورد.

ميرزا سلطان ابراهيم پسر دیگر گوهر شاد هم مانند برادرش هنرمند بود و قرآني به خط نسخ بسيار عالی از او در کتابخانه رضوی به یادگار مانده است.

کتبيه هاي بسياری هم به خط او در بناهای تاریخی شيراز وجود دارد که از جمله «دارالصفا» و کتیبه موجود در بقعه ظهيری است.

همچنين ميرزا ابراهيم سلطان تمامی مصالح و زندگی تيمور را به فارسی و ترک جمع آوری و مقايسه و تدوين کرد و تحويل شرف الدين علي يزدی داد.

قتلی که پرونده گوهرشاد را بست

پرونده زندگی گوهرشاد آغا اما با قتلش به پایان رسید. او وقتی ۸۱ ساله بود، بر اثر وسوسه جمعي به دستور ميرزا سلطان ابوسعيد تيموری، برادرزاده همسرش در هرات به قتل رسيد و پيکرش در هرات و در مدرسه گوهرشاد که خود آن را ساخته بود، کنار مزار شوهرش به خاک سپرده شد.

بعدها پسرش، میرزا بایسنقر هم در این مدرسه دفن شد.

قیام مسجد گوهرشاد

مسجد گوهرشاد در طول تاریخ شاهد حوادث بسیاری بوده است که از قیام گوهرشاد به عنوان یکی از این رویداد های مهم می توان یاد کرد.

همزمان با بازداشت حاج آقا حسین قمی‌، در مشهد نیز به دستور حکومت‌، روحانیونی همچون شیخ غلامرضا طبسی و شیخ نیشابوری دستگیر شدند. صبح روز جمعه ۲۰ تیر ۱۳۱۴ نظامیان مستقر در مشهد برای متفرق ساختن مردم وارد عمل شدند و به روی آنان آتش گشودند و تعداد زیادی را کشتند و زخمی کردند، ولی مردم مقاومت کرده و سربازان نیز بنا به دستوری که به آنها رسیده‌، مراجعت کردند. به دنبال این حادثه مردم اطراف مشهد با بیل وداس و... به سوی مسجد حرکت کردند.

فردای آن روز جمعیت زیادتری در مسجد گوهرشاد تجمع کردند و علیه اقدامات دولت اعتراض کردند.

سران نظامی و انتظامی مشهد این بار بنا به دستور رضاخان باتجهیزات کامل و افراد فراوان در نقاط حساس مستقر شدند و تفنگ ها، سلاح های خودکار و حتی توپ هارا به منظور سرکوب مردم به میدان آوردند.

در حوالی ظهر مأمورین نظامی وانتظامی از هر سو به مردم هجوم آورده و در داخل مسجد به کشتار آنان پرداختند. در این واقعه تعداد بسیاری شهید، مجروح و بازداشت شدند.

کشتار مردم در این مسجد به اندازه‌ای بود که به نقل از شاهدان عینی چندکامیون جنازه از صحنه کشتار خارج کردند. یک روز پس از این فاجعه عملیات دستگیری علما و روحانیون آغاز شد و تعداد کثیری از آنان بازداشت و روانه زندان شدند.

گوهرشاد در طول تاریخ

مسجد گوهر شاد بارها و در زمان‌های مختلف، بر اثر عوامل طبیعی و انسانی صدمات فراوانی متوجه مسجد گوهرشاد شده است از جمله در زمین لرزه سال ۱۰۸۴، ایوان مقصوره صدماتی دید که بازسازی گشت و همچنین از جمله مرمت‌های دیگر مسجد پس از گلوله‌باران روس‌ها در سال ۱۳۳۰ هـ. ق بود که به صدمه دیدن گنبد و ایوان‌های مسجد منجر گردید که در سال ۱۳۳۹ قمری گنبد و ایوان مقصوره و ایوان‌های شرقی و غربی مسجد مرمت گردیدند.

‘گنبد ایوان مقصوره، در سال ۱۳۳۹ش برای مرمت اساسی تخریب گشت و ساخت مجدد آن توسط معماران ایرانی و زیر نظر مهندس «عباس آفرنده» و با رعایت همان ویژگی های گذشته و حفظ مشخصات اصلی آغاز گردید و در سال ۱۳۴۱ش خاتمه یافت که در همان زمان نیز سنگ های ازاره داخل ایوان مقصوره تعویض گردید و کف ایوان با سنگ های مرمر مفروش گشت و در سال ۱۳۴۵ش دور ساقه گنبد با کاشی معرق کتیبه‌ای مزین گردید.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز مرمت هایی در بخش های گوناگون مسجد جامع گوهرشاد مشهد صورت گرفته است و با مجموعه ای از آب نما و آب خوری در وسط صحن زینت یافته که بر زیبایی و شکوه مسجد بیش از پیش افزوده است.

این مسجد از حیث بنا و کاشی کاری ممتاز است و تمام در و دیوارهای آن مزین به اسماء جلاله، آیات قرآنی، احادیث شریفه، اشعار و مدح و ثنای ائمه اطهار (ع) است که با خط های ثلث، نسخ، نستعلیق، کوفی و بنایی خطاطان بزرگ همچون بایسنقر و امامی اصفهانی ترقیم یافته است.

اخبار دسته اول...
ما را در سایت اخبار دسته اول دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی alf بازدید : 136 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 23:18

کد مطلب: 339866

پیام تبریک کی‌روش به مناسبت عید نوروز

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران سال نو را به مردم تبریک گفت.

تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۴۹

 کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در آخرین ساعات سال جاری شمسی فرارسیدن سال نو را به مردم ایران تبریک گفت.

در این پیام آمده است: "امیدوارم تمامی روزهای سال جدید ایرانی برای شما و خانواده عزیزتان مسرت بخش و تابنده باشد.

نوروز مبارک"

کلمات کلیدی : کارلوس کی‌روش

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

اخبار دسته اول...
ما را در سایت اخبار دسته اول دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی alf بازدید : 107 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 22:09

کد مطلب: 339867

پذیرش ۶۱ هزار خانوار فرهنگی در مراکز اسکان نوروزی

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش از پذیرش ۲۷۴ هزار و ۱۳۹ نفر از فرهنگیان در مراکز اسکان نوروزی خبر داد.

تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۱۲

فرشید سیاری در خصوص پذیرش فرهنگیان در مراکز اسکان نوروزی اظهار داشت: تاکنون 61 هزار  و48 خانوار فرهنگی در ستادهای اسکان نوروزی پذیرش شده‌اند که تعداد این افراد 274 هزار و 139 نفر است.

وی افزود: همچنین 14 هزار و 357 خانوار غیرفرهنگی به تعداد 61 هزار و 601 نفر نیز در مراکز اسکان نوروزی فرهنگیان پذیرش شده‌اند.

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: استان‌های فارس، خراسان رضوی، اصفهان، گیلان، یزد و خوزستان بیشترین پذیرش فرهنگیان در ستادهای اسکان را داشته‌اند.

کلمات کلیدی : اسکان نوروزی

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

اخبار دسته اول...
ما را در سایت اخبار دسته اول دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی alf بازدید : 146 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 22:09

کد مطلب: 339868

آمادگی کامل برای تأمین بنزین نوروزی

مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ایران گفت: برای ایام نوروز ۹۵ پیش بینی شده که با رشد مصرف بنزین، مصرف روزانه این فرآورده های نفتی به بیش از ۱۰۰ میلیون لیتر برسد.

تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۴۰

سیدناصر سجادی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: بازدیدهای نوروزی اکیپ های گشت از جایگاههای عرضه سوخت در سراسر کشور آغاز شده تا سوخت رسانی مطلوب به مردم در این روزها صورت بگیرد.

وی افزود: رکورد مصرف بنزین در سال 94 مربوط به روز دوازدهم فروردین ماه بود که مصرف حدود 106 میلیون لیتر بنزین در این روز به ثبت رسید و برای ایام نوروز 95 نیز پیش بینی شده که با رشد مصرف بنزین، مصرف روزانه این فرآورده های نفتی به بیش از 100 میلیون لیتر برسد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با بیان اینکه "طی نوبت های مشخص شده، بازدید نظارتی از جایگاههای عرضه سوخت در ایام نوروز ادامه دارد"، گفت: آمادگی تأمین سوخت مورد نیاز در تعطیلات نوروز را داریم و با ذخایر مناسبی که از پیش در نظر گرفته شده، مشکلی در تأمین بنزین نوروزی کشور نخواهیم داشت.

به گزارش تسنیم، مصرف بنزین کشور در روز گذشته به مرز 99 میلیون لیتر رسید و پیش بینی می شود که این رقم طی امروز و فردا با افزایش نسبی همراه باشد.

کلمات کلیدی : جایگاههای عرضه سوخت

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

اخبار دسته اول...
ما را در سایت اخبار دسته اول دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی alf بازدید : 171 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 22:09

کد مطلب: 339859

جزئیاتی از دیدار وزرای خارجه ایران و ترکیه

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه که در دیداری از ترکیه در استانبول بسر می‌برد در ملاقات با چاوش اوغلو همتای ترکیه‌ای خود در خصوص روابط دوجانبه و تحولات منطقه ای گفت‌وگو و رایزنی کرد.

تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۵۹

 وزیر خارجه ترکیه با خوشامد به ظریف و اشاره به سفر موفقیت‌آمیز اخیر نخست وزیر ترکیه به تهران این سفرها را موجب گسترش همکاری‌های 2 کشور دانست.

وی خواهان تقویت همکاری‌های اقتصادی جهت وصول به هدف‌گیری 30 میلیارد دلاری برای مبادلات 2 کشور شد و ابراز امیدواری کرد اجلاس آینده کمیسیون مشترک 2 کشور با موفقیت برگزار شود.

وزیر خارجه ترکیه همچنین خواهان تقویت روابط گردشگری شد و از علاقمندی شهروندان ترکیه برای سفر به ایران سخن گفت.

چاوش اوغلو تروریسم را تهدید مشترک 2 کشور دانست که می‌بایست مبنای گسترش همکاری ایران و ترکیه قرار گیرد.

ظریف نیز با تاکید بر اهمیت بسیار بالای روابط با ترکیه به‌عنوان همسایه خوب برای ایران، گفت: مایلیم در دوران گشایش همچون گذشته یکی از بهترین روابط را با ترکیه داشته باشیم که در دوران سختی در کنار ما ایستاده است.

وی 30 میلیارد حجم مبادلات را هدف‌گیری رهبران 2 کشور دانست و عنوان کرد: در سفر بسیار خوب نخست وزیر ترکیه به تهران، گفت‌وگوهای خوبی بین 2 کشور درباره مسائل دوجانبه و منطقه‌ای انجام شد و در این سفر ادامه خواهد یافت.

وزیر امور خارجه با تاکید بر وجود توافق بین 2 کشور در خصوص ضرورت حفظ تمامیت ارضی عراق و سوریه، تقویت همکاری‌های کنسولی و قضایی و گسترش روابط بانکی، همکاری در زمینه انرژی (نیرو و نفت و گاز)، برگزاری هر چه سریع‌تر کمیسیون مشترک حمل و نقل را موارد دیگری دانست که موضوع گسترش همکاری‌ها و منافع مشترک 2 کشور است.
منبع: فارس

کلمات کلیدی : وزیر خارجه ترکیه

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

اخبار دسته اول...
ما را در سایت اخبار دسته اول دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی alf بازدید : 121 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 19:53

کد مطلب: 339860

کدام دعاها ازدواج را آسان می کند؟

حضرت امیرالمؤمنین امام علی(ع) فرمودند: هر یک از شما که خواست ازدواج کند باید ابتدا دو رکعت نماز بخواند و در هر رکعت سوره فاتحه الکتاب و سوره یس را بخواند، وقتی که از نماز فارغ شد بعد از حمد و ثنای پروردگار،یک دعای مخصوص بخواند.

تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۱۵

میزان: بدون شک انسان باید در امور مهم زندگی مانند ازدواج از خداوند متعال استعانت بطلبد و ائمه اطهار علیهم السلام نیز در احادیث و روایات مختلف، جوانان را به خواندن دعا و نماز برای یافتن همسری مؤمن و شایسته سفارش کرده‌اند.

از این رو مجموعه‌ای از آیات و ادعیه مرتبط با خواستگاری و ازدواج را از منابع اسلامی برای شما کاربران گرامی گردآوری کرده‌ایم:

1- رَبَّنَا هَبْ لَنَا مِنْ أَزْوَاجِنَا وَذُرِّیَّاتِنَا قُرَّهَ أَعْیُنٍ وَاجْعَلْنَا لِلْمُتَّقِینَ إِمَامًا
سوره فرقان / آیه 74 (این آیه شریفه را همیشه در اوقات مختلف علی الخصوص قنوت نماز و سجده بعد از نماز بخوانید.)

2- حضرت امیرالمؤمنین امام علی(ع) فرمودند: هر یک از شما که خواست ازدواج کند باید ابتدا دو رکعت نماز بخواند و در هر رکعت سوره فاتحه الکتاب و سوره یس را بخواند، وقتی که از نماز فارغ شد بعد از حمد و ثنای پروردگار، این گونه بگوید:

اللَّهُمَّ ارْزُقْنِی زَوْجَهً صَالِحَهً وَدُوداً وَلُوداً شَکُوراً قَنُوعاً غَیُوراً إِنْ أَحْسَنْتُ شَکَرَتْ وَ إِنْ أَسَأْتُ غَفَرَتْ وَ إِنْ ذَکَرْتُ اللَّهَ تَعَالَى أَعَانَتْ وَ إِنْ نَسِیتُ ذَکَّرَتْ وَ إِنْ خَرَجْتُ مِنْ عِنْدِهَا حَفِظَتْ وَ إِنْ دَخَلْتُ عَلَیْهَا سُرَّتْ وَ إِنْ أَمَرْتُهَا أَطَاعَتْنِی وَ إِنْ أَقْسَمْتُ عَلَیْهَا أَبَرَّتْ قَسَمِی وَ إِنْ غَضِبْتُ عَلَیْهَا أَرْضَتْنِی یَا ذَا الْجَلَالِ وَ الْإِکْرَامِ هَبْ لِی ذَلِکَ فَإِنَّمَا أَسْأَلُکَ وَ لَا أَجِدُ إِلَّا مَا قَسَمْتَ لِی.

فَمَنْ فَعَلَ ذَلِکَ أَعْطَاهُ اللَّهُ مَا سَأَلَ ثُمَّ إِذَا زُفَّتْ إِلَیْهِ وَ دَخَلَتْ عَلَیْهِ فَلْیُصَلِّ رَکْعَتَیْنِ ثُمَّ لْیَمْسَحْ یَدَهُ عَلَى نَاصِیَتِهَا وَ لْیَقُلِ: اللَّهُمَّ بَارِکْ لِی فِی أَهْلِی وَ بَارِکْ لَهَا فِیَّ وَ مَا جَمَعْتَ بَیْنَنَا فَاجْمَعْ بَیْنَنَا فِی خَیْرٍ وَ یُمْنٍ وَ بَرَکَهٍ وَ إِنْ جَعَلْتَهَا فُرْقَهً فَاجْعَلْهَا فُرْقَهً إِلَى خَیْر

ترجمه دعا:
پروردگارا، همسری مهربان و بچه آور و شکرگزار و باغیرت به من عطا کن که اگر به او نیکی کردم شکرگزار باشد، و اگر به او بدی کردم مرا ببخشد، و اگر یاد خدا کردم مرا یاری کند، و اگر خدا را فراموش کردم مرا به یاد خدا بیندازد، و اگر از نزد او خارج شدم (اسرار و اموال و آبروی مرا) حفظ کند، و اگر بر او وارد شدم مرا خوشحال سازد، و اگر او را به کاری امر کردم مرا اطاعت کند، و اگر بر علیه او قسم خوردم (که او کاری را انجام دهد) او (آن کار را انجام داده) و مرا از آن قسم بریءالذمّه کند، و اگر بر او غضب کردم مرا راضی سازد. ای پروردگار صاحب جلال و اکرام، چنین همسری را به من ببخش! پس به درستی که من او را از تو خواسته ام و به من نمی رسد مگر آن چیزی که تو منت می گذاری و عطا می کنی. (بحارالانوار،ج100،ص267)

3-  ابابصیر می‌گوید که امام صادق(ع) به من فرمود: زمانی که یکی از شما می‌خواهد ازدواج کند، چه می‌کند؟ گفتم نمی‌دانم(!)
فرمود: زمانی که همت کرد تا ازدواج کند، پس باید دو رکعت نماز بخواند و خدا را حمد گوید و سپس اینگونه دعا کند:
«اللَّهُمَّ إِنِّی أُرِیدُ أَنْ أَتَزَوَّجَ فَقَدِّرْ لِی مِنَ النِّسَاءِ أَعَفَّهُنَّ فَرْجاً وَ أَحْفَظَهُنَّ لِی فِی نَفْسِهَا وَ فِی مَالِی وَ أَوْسَعَهُنَّ رِزْقاً وَ أَعْظَمَهُنَّ بَرَکَهً وَ قَدِّرْ لِی وَلَداً طَیِّباً تَجْعَلُهُ خَلَفاً صَالِحاً فِی حَیَاتِی وَ بَعْدَ مَمَاتِی»

«خدایا من می‌خواهم ازدواج کنم، برای من از بین زنان، پاکدامن‌ترین آنها را مقدر کن؛ زنی که درباره خود و اموال شوهرش حفیظ‌ترین باشد و رزقش زیادترین و برکتش بزرگ‌ترین باشد و فرزندانی برایم مقدر کن که بازماندگانی صالح برای من باشند در زندگی و پس از وفاتم.» (الکافی3/481 و الفقیه3/394)

4- درباره سوره طه؛ نقل شده که هرکس آن را با خود همراه داشته باشد و نزد کسانی که خواهان تزویج با آنان است برود، به او همسر می‌دهند.

پیغمبر اکرم (ص) می‌فرمایند: «هر کس سوره (طه) را بنویسد و در پارچه سبزی قرار داده و به خواستگاری برود، خواستگاری اش رد نمی شود و حاجتش برآورده می شود.» (تفسیرالبرهان، ج3، ص696)

امام صادق(ع) فرمودند: «هر کس که خواستگاری ندارد یا به خواستگاریش جواب نمی دهند سوره طه را بنویسد و بشوید و آب آن را بر صورت خود بریزد، خداوند ازدواجش را آسان می‌کند.»

کلمات کلیدی : ازدواج

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

اخبار دسته اول...
ما را در سایت اخبار دسته اول دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی alf بازدید : 153 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 19:53

کد مطلب: 339862

تکمیل مترو شهرآفتاب با هزینه شهرداری

مدیرعامل شرکت مترو تهران گفت: با وجود اینکه مترو خط پرند صد درصد دولتی است فاز اول آن با مساعدت شهرداری افتتاح شد.

تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۴۵

هابیل درویشی در حاشیه تست گرم فاز اول خط مترو تهران - پرند در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: امروز پس از افتتاح خط ایستگاه فرودگاه مهرآباد و در روزهای پایانی سال ۹۴ تست خط فرودگاه امام در فاز اول با موفقیت انجام شد.

وی ادامه داد: این تست در دقیقه ۹۰ پایان سال صورت گرفت.

مدیرعامل شرکت مترو تهران اظهار امیدواری کرد: امیدوارم همزمان با نمایشگاه کتاب در اردیبهشت ماه بتوانیم پروژه را تا ایستگاه شهر آفتاب به صورت صد درصدی آماده و به بهره برداری برسانیم.

وی در پاسخ به پیش بینی ها برای ظرفیت مسافران گفت: پیش بینی می کنیم در فاز اول، روزانه بیش از ۱۰۰ هزار مسافر توسط این خط جابجا شود.

درویشی افزود: با تکمیل فاز های دیگر یعنی فرودگاه امام و شهر پرند، جابجایی مسافران در این خط به روزانه ۶۰۰ هزار مسافر می رسد. بیشتر مسافران مربوط به شهر پرند، فرودگاه امام و ایام نمایشگاهی خواهد بود.

وی در پاسخ به این سئوال که تعهد انجام این خط با دولت بوده اما ظاهرا هزینه تکمیل آن توسط شهرداری پرداخت شده، گفت: این خط صد درصد دولتی است اما فاز اول با مساعدت شهرداری انجام شده است.

درویشی تاکید کرد: انتظار ما این است که دولت توجه جد تری به حمل و نقل عمومی بویژه توسعه مترو داشته باشد.

مدیرعامل شرکت مترو تهران تصریح کرد: قرار است این پروژه تا پایان سال ۹۵ به بهره برداری برسد اما اگر دولت مساعدت ویژه داشته باشد ما کل پروژه را تا شش ماه آینده به بهره برداری می رسانیم.

وی در پاسخ به این سئوال که چرا خط ایستگاه شهر آفتاب در دو روز پایانی سال افتتاح شد، افزود: با توجه به برگزاری نمایشگاه در اردیبهشت خواستیم این پروژه هر چه سریعتر تکمیل شود ضمن اینکه افتتاح آن عیدی به شهروندان تهرانی است.

کلمات کلیدی : مترو

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

اخبار دسته اول...
ما را در سایت اخبار دسته اول دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی alf بازدید : 139 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 19:53

کد مطلب: 339856

دونالد ترامپ کیست؟

در 16 ژوئن سال میلادی جاری، دونالد ترامپ – یک غول املاک و مستغلات، تاجر و مجری تلویزیونی آمریکایی، نامزدی خود برای ریاست جمهوری آمریکا برای سال 2016 اعلام کرد. او با شعار "بازگشت رویای آمریکایی" و وعده اصلاحات، خود را بزرگ ترین رئیس جمهور روی زمین لقب داد!

تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۱۵

دونالد جان ترامپ، متولد 14 ژوئن 1946، فرزند "فرِد ترامپ"، از برج سازان نیویورک است. او در انتخاب حرفه ساخت املاک شدیداً تحت تأثیر پدرش قرار گرفت.

در سال 1971 میلادی، دونالد ترامپ به واسطه پدرش در پروژه های سودآور و عظیم ساختمانی در ایالت منهتن آمریکا وارد شد و 8 سال بعد به عنوان سرشناس ترین فردی که این صنعت را در نیویورک توسعه داده است شناخته شد و شرکت "ترامپ" را تاسیس کرد.

نامزد انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا تقریباً از سال 1988 میلادی تاکنون یک نامزد بالقوه برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بوده است. در سال 2004 میلادی، ترامپ تصمیم به راه اندازی سری برنامه های تلویزیونی در شبکه آمریکایی "ان بی سی" گرفت.

بی پروایی در کلمات این نامزد جمهوری خواه آمریکایی، به سخره گرفتن افراد و رفتارهای خارج از عرف وی، سوژه جدید این روزهای مطبوعات جهان شده است.

روزنامه نیویورک تایمز اخیراً نوشت: زمانی که کمپین ریاست جمهوری دونالد ترامپ آغاز به کار کرد، نامزدی او تجربه ای است که بارها و بارها در اتخابات سال 2012 میلادی تکرار شده بود. ائتلاف او نامنسجم بود و هیچ پشتیبانی از سوی هم حزبی های جمهوری خواه خود دریافت نکرد تا او را تنها در چهره یک بازیچه رسانه ای به جهانیان بشناساند. پیروزی دور از انتظار ترامپ تنها متکی به شهرت تلویزیونی و سرمایه چند میلیارد دلاری اش است.

"ریک ویلسون"، مشاور سیاسی حزب جمهوری خواه آمریکا، که در چند ماه گذشته جنگ علنی را علیه کمپین تبلیغلتی رونالد ترامپ راه اندازی کرده است، در گفتگو با شبکه خبری "سی ان ان" ادعا کرد که ترامپ یک فاشیست پیر است که همانند سرطان حزب جمهوری خواه را زمین گیر خواهد کرد و گفت: او یک خطر بالقوه است، نه تنها برای حزب جمهوری خواه، بلکه برای جنبش محافظه کار.

ترامپ در گفتگو با شبکه تلویزیونی "فاکس نیوز" عنوان کرد که حامی جنبش سیاه پوستان نیست و در اظهاراتی نژادپرستانه گفت: "فکر می کنم که آن ها دنبال دردسر می گردند. جنبش سیاه پوستان علیه بدرفتاری "سیستماتیک" پلیس آمریکا با آمریکایی های آفریقایی تبار است. من مصاحبه عده ای از اعضای این جنبش را دیدم و نتیجه گرفتم که آن ها به هیچ دردی نمی خورند".

ترامپ پیش از این فرماندار سابق اوماری، مریلیند را به دلیل حمایت از جنبش سیاه پوستان یک کودک احساساتی ضعیف و منزجر کننده خطاب کرده بود. چندی بعد، ترامپ گفته بود که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری سال بعد آمریکا از رفتارهای عجیب و غریب خود دست خواهد کشید اما اخیراً با تمسخر کردن ساکنان مکزیکی آمریکا، جنگ رسانه ای علیه شبکه تلویزیونی "فاکس نیوز" و اخراج یک خبرنگار مکزیکی آمریکایی تبار از نشست خبری خود جنجال های جدیدی به راه انداخته است. او در یکی از اظهار نظرهای خود گفته بود که اگر با دخترش پیوند خانوادگی نداشت، او را به نامزدی خود در می آورد.

در شماره اخیر مجله "رولینگ استونز"، دونالد ترامپ درباره قیافه کارلی فیورینا، تنها زن نامزد ریاست جمهوری حزب جمهوری خواه، گفت: "به صورتش نگاه کنید! کسی به او رای می دهد؟ تصور کنید این قیافه رییس جمهور بعدی آمریکا باشد. او یک زن است! قرار بود من مراقب حرف زدنم باشم اما بی خیال. جدی باشید".

بر اساس آمار، وی تاکنون در مبارزات تبلیغاتی خود برای نامزدی ریاست جمهوری آمریکا بالغ بر سه برابر هزینه های هیلاری کلینتون است. دونالد ترامپ صاحب دو جت و سه هلیکوپتر خصوصی است. جت های خصوصی او که پرده های حریر و کمربند های ایمنی از جنس طلا دارد، هر ساعت پنج هزار دلار سوخت می سوزاند. در ماه اوت (شهریور و مهر) سال 2015 میلادی او بیش از 71 بار به مکان های مختلف سفر کرد.
منبع: میزان

کلمات کلیدی : دونالد جان ترامپ

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

اخبار دسته اول...
ما را در سایت اخبار دسته اول دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی alf بازدید : 180 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 18:47

کد مطلب: 339857

انفجار در استانبول 5 کشته بر جای گذاشت

انفجار تروریستی، خیایان «استقلال» استانبول را لرزاند و تا کنون 5 کشته و 36 زخمی بر جای گذاشته است.

تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۳۰

 انفجار انتحاری در خیابان پر ازدحام «استقلال» استانبول و در نزدیکی میدان «تقسیم»، تا کنون 5 کشته و 36 زخمی بر جای گذاشته و در حال حاضر آمبولانس‌ها به طرف محل انفجار اعزام شده‌اند. 5 تن از زخمی‌ها از اتباع رژیم صهیونیستی هستند. به گفته وزیر بهداشت ترکیه، حال هفت تن از زخمی‌‌ها بسیار وخیم است. نیروهای پلیس نیز مسیرهای منتهی به مکان انفجار را مسدود کرده‌اند.

به گفته وزیر بهداشت ترکیه، حال هفت تن از زخمی‌‌ها بسیار وخیم است.

نیروهای پلیس نیز مسیرهای منتهی به مکان انفجار را مسدود کرده‌اند.

کلمات کلیدی : ترکیه

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

اخبار دسته اول...
ما را در سایت اخبار دسته اول دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی alf بازدید : 136 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 18:47

پخش دومین مجموعه نوروزی شبکه نسیم از شب گذشته ۲۸ اسفندماه با حضور بازیگران و هنرمندانی چون مهران مدیری، سیامک انصاری، شقایق دهقان، الیکا عبدالرزاقی، امیرمهدی ژوله و... آغاز شد.

این مجموعه نمایشی که ساختار متفاوتی دارد از بخش های مختلفی تشکیل شده است و در مقابل جمعی از حضار و تماشاگران ضبط و تولید می شود.

اعتراض مدنی و راه اندازی کمپین از روی کاناپه
مهران مدیری که نقش راوی و مجری این برنامه را بر عهده داشت به سبک بسیاری از مجموعه های طنز خود در میان آیتم ها و بخش های برنامه موضوعاتی را مطرح می کرد. موضوع اولین قسمت از این برنامه «تغییر» بود و مدیری از انواع تغییرات در زندگی، سبک زندگی افراد و همچنین مایحتاج زندگی از جمله نان سنگک در طی سال ها سخن گفت.

وی در بخشی از پلاتو خود به کسانی اشاره کرد که همه تغییرات زندگی را از اعتراض های مدنی گرفته تا راه اندازی کمپین ها از روی کاناپه مقابل تلویزیون پی می گیرند.

کنایه ای به تحول در شخصیت های تلویزیونی
این بازیگر و کارگردان مجموعه های کمدی و نود شبی همچنین کنایه ای هم به تغییرات شخصیت ها در پایان سریال های تلویزیونی زد و با لحن و طنازی خاص خود از شخصیت هایی گفت که همه نوع اقدام و رفتار منفی مرتکب شده اند و به تعبیر او جرثومه فساد بوده اند و بعد در پایان سریال یک باره ۱۸۰ درجه از این رو به آن رو شده و متحول می شوند.

این مجموعه با بخش هایی نمایشی همراه بود که از جمله شخصیت های بازیگری در آن می توان به امیرمهدی ژوله اشاره کرد که پیش از این در تیم نویسندگی مجموعه های مهران مدیری بوده است و بعد از «استندآپ» کمدی خود در برنامه «خندوانه» این دومین حضور نمایشی او در مقابل دوربین در تلویزیون است.

نقش نویسندگان مدیری در شکل گیری «دورهمی»
ژوله در «دورهمی» به عنوان نویسنده متن ها نیز حضور دارد و از آنجا که همراه با او سایر نویسندگان مجموعه «در حاشیه» نیز حضور دارند باید دید که این مجموعه چقدر امضای کارهای مدیری را در پی خواهد داشت و تا چه حد می تواند رضایت مخاطبان را در بر داشته باشد.

این مجموعه که به تهیه کنندگی مشترک هاشم رضایت و حمید رحیمی نادی تولید می شود از یک تیم کارگردانی بهره گرفته است که شامل سید احمدحسینی و راسخ حمیدی نادی و همچنین سعید رضایت به عنوان کارگردان تلویزیونی می شود.

مهران مدیری کارگردان می کند؟
با توجه به هدایت و کنترل بازیگران در مقابل دوربین توسط مهران مدیری به نظر می رسد خود او نیز کارگردانی پشت صحنه این مجموعه را نیز عهده دار است. مجموعه ای که تاکنون از کارگردانی آن سخنی به میان نیامده است.

شاید هنوز باید از قسمت های نمایشی این مجموعه چند قسمتی بگذرد تا مخاطب بتواند ارتباط بیشتری با موقعیت های کمدی و داستانی آن داشته باشد اما از بخش های جالب این مجموعه می توان به گفتگوهای متفاوت و سوالات مهمان اشاره کرد.

اعتراف گیری با تهدید به تراشیدن سبیل
مهمان اولین قسمت از این برنامه برزو ارجمند بود که با مادر خود به برنامه آمده بود. در این بخش مدیری با پرسیدن سوالات مورد نظر از ارجمند جواب هایی را می خواست که اگر او جواب این سوالات را به دروغ می داد و یا اعتراف نمی کرد، مدیری با ماشین ریش تراشی که در اختیار داشت ارجمند را تهدید به تراشیدن سبیلش می کرد.

از جمله اعتراف های برزو در مقابل مادرش این بود که در زمانی که در مشهد زندگی می کرده اند چند بار در هنگام برگزاری جشنواره های فجر صبح به تهران آمده و شب بازگشته است و به مادرش در این باره حرفی نزده است.

از چه بازیگری بدت می آید؟
از دیگر سوال های مدیری از ارجمند این بود که وی از چه بازیگری بدش می آید و ارجمند که ابتدا طفره می رفت همین سوال را از خود مدیری پرسید.

مدیری از رضا نیکخواه یاد کرد و در جواب به ارجمند درباره حضور نیکخواه در اکثر مجموعه های خود بیان کرد که نقش هایی که به او داده می شد فقط به خودش می آمد و شخص دیگری نمی توانست جای او بازی کند.

اولین قسمت از مجموعه نمایشی «دورهمی» با اضافه شده یک روح به خانواده در بخش نمایشی آن به پایان رسید و مدیری از مردم برای حضور در استودیو ضبط مجموعه دعوت کرد.
منبع: مهر

اخبار دسته اول...
ما را در سایت اخبار دسته اول دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی alf بازدید : 132 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 18:47

کد مطلب: 339849

مصرف بنزین رکورد شکست/ 99 میلیون لیتر در اولین روز

همزمان با آغاز تعطیلات نوروزی مصرف بنزین در کشور روند صعودی به خود گرفت به طوریکه در تاریخ پنجشنبه 27 اسفند ماه به ۹۸ میلیون و ۹۰۰ هزار لیتر رسید.

تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۱۵

 همزمان با آغاز تعطیلات نوروزی مصرف بنزین در کشور روند صعودی به خود گرفت به طوریکه در تاریخ پنجشنبه 27 اسفند ماه به  98 میلیون و 900 هزار لیتر رسید.

این گزارش حاکی است: مصرف بنزین در استانهای تهران 19 میلیون لیتر، اصفهان  هشت میلیون لیتر، فارس پنج میلیون و ٨٠٠ هزار لیتر و خراسان رضوی پنج میلیون و ٨٠٠ هزار لیتر بوده است که نشان دهنده  رشد 14 درصدی نسبت به روزهای قبل بوده است.

مصرف بنزین کل کشور در روز چهارشنبه 26 اسفندماه امسال با 13 درصد افزایش از مرز 86 میلیون و 500 هزار لیتر گذشت.

براساس این گزارش، در روز ٢٦ اسفندماه به ترتیب استانهای تهران با 18 میلیون و 500 هزار لیتر، اصفهان 7 میلیون و 500 هزار لیتر، فارس پنج میلیون و 900 هزار لیتر  و خراسان رضوی چهار میلیون و 300 هزار لیتر بیشترین مصرف کشور را به خود اختصاص دادند.

این در حالی است که مصرف بنزین کل کشور در بازه زمانی ١٧ تا ٢٥ اسفندماه امسال با بیش از دو میلیون لیتر افزایش به میانگین روزانه ٧٥ میلیون و ٤٧٧ هزار لیتر رسید، در حالی که این مقدار در هفته منتهی به ١٦ اسفندماه ٧٣ میلیون لیتر بود.

آمار مصرف بنزین معمولی در این دوره نشان می دهد که در این مدت به طور میانگین روزانه  بیش از ٧٢ میلیون لیتر بنزین معمولی مصرف شده است.

گزارش فارس اضافه می کند پیش بینی مسئولان شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی قبل از آغاز تعطیلات نورزی از مصرف بیش از 100 میلیون لیتر در ایام نوروز حکایت می کرد.

کلمات کلیدی : مصرف بنزین

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

اخبار دسته اول...
ما را در سایت اخبار دسته اول دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی alf بازدید : 171 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 17:40

 از آنجایی که تعطیلات نوروز یکی از مهمترین اوقات فراغت دانشجویان به شمار می آید، بر آن شدیم آخرین نتایج تحقیقات دانشگاهیان درباره چگونگی گذراندن اوقات فراغت دانشجويان در دانشگاه های مختلف را منتشر کنیم.

مقاله «بررسی نحوه گذراندن اوقات فراغت دانشجويان دانشگاه آزاد اردستان» نوشته فرزانه واصفیان استادیار علوم تربیتی دانشگاه آزاد واحد اردستان، محمد باقری مربی گروه کشاورزی دانشگاه آزاد واحد اردستان، شیوا آزادی پور مربی گروه عمومی و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد واحد اردستان، فریبا واصفیان کارشناس مشاوره و آموزگار دوره ابتدایی خمینی شهر است.

این مقاله در فصلنامه مطالعات جامعه شناختی جوانان منتشر شده است.

هدف کلی پژوهش بررسی نحوه گذراندن اوقات فراغت دانشجويان دانشگاه آزاد اردستان بوده است. پژوهش در ۶ فرضیه به بررسی میزان ساعات مشارکت در فعالیت های ورزشی، استفاده از رسانه ها، مشارکت در فعالیت های هنری، مطالعه، میزان رضایتمندی از چگونگی گذراندن اوقات فراغت و مشارکت در فعالیت های شغلی به منظور کسب درآمد پرداخت.

نتایج نشان داد تنها فرضیه های دوم و ششم یعنی استفاده از رسانه های تلویزیون، رادیو و مشارکت در فعالیت های شغلی به منظور کسب درآمد تایید شد. روش تحقیق این پژوهش توصیفی - پیمایشی است و جامعه آماری آن تعداد ۲ هزار و ۲۹ نفر دانشجویان سال تحصیلی ۸۹ - ۹۰ دانشگاه آزاد واحد اردستان بوده است.

دانشحویان به سئوالات پرسشنامه ها پاسخ داده اند که نتایج آن نشان می دهد.

پژوهش در ۶ فرضیه به بررسی تفاوت نظرات دانشجویان دختر و پسر در میزان ساعات مشارکت در فعالیت های ورزشی، استفاده از رسانه ها (تلویزیون، سینما، سی دی، رادیو، کامپیوتر و ماهواره)، مشارکت در فعالیت های هنری، مطالعه (مجلات، روزنامه ها و کتب)، میزان رضایت مندی از چگونگی گذراندن اوقات فراغت و مشارکت در فعالیت های شغلی به منظور کسب درآمد پرداخت.

نتایج حاصل از بررسی ها نشان داد تنها فرضیه دوم و ششم یعنی استفاده از رسانه ها (تلویزیون و رادیو) و مشارکت در فعالیت های شغلی به منظور کسب درآمد تایید شد.

همچنین سایر بررسی ها نشان داد در زمان اوقات فراغت پسران بیشتر از دختران از تلویزیون و دختران بیش از پسران از رادیو استفاده می کنند.

دختران و پسران گروه معماری بیش از سایر گروه ها در زمان اوقات فراغت در فعالیت های شغلی به منظور کسب درآمد مشارکت می کنند.

سایر نتایج حاکی از آن است که بیش از ۷۰ درصد دانشجویان در فعالیت های ورزشی مشارکت می کنند و تنها در ورزش های فوتبال و بدنسازی ۲۰ درصد به صورت حرفه ای عمل می کنند و بیش از ۵۰ درصد دانشجویان تنها به منظور گذران وقت و تفریح ورزش می کنند.

دختران بیشتر ورزش والیبال و پسران فوتبال را ترجیح می دهند.

بیش از ۹۰ درصد دانشجویان از رسانه ها استفاده می کنند و این درصد در دانشجویان خوابگاهی، مقطع ارشد و و گروه سنی ۲۶ سال به بالا بیش از سایرین است.

بیشترین اولویت دانشجویان دختر فیلم های سینمایی و بیشترین اولویت دانشجویان پسر اخبار و رویدادها است.

دختران گروه کشاورزی و پسران گروه فنی و مهندسی با میانگین یک تا پنج ساعت در هفته بیش از سایرین به تماشای فیلم در سینما می پردازند.

دختران و  پسران گروه کشاورزی با میانگین یک تا پنج ساعت در هفته و پسران گروه معماری  با میانگین بیش از ۱۰ ساعت در هفته بیش از سایرین از سی دی استفاده می کنند.

بیشترین اولویت دانشجویان دختر و پسر در استفاده از سی دی موسیقی های داخلی است. همچنین بیشترین اولویت دانشجویان دختر و پسر استفاده از برنامه های موسیقی رادیویی است

دختران و پسران گروه معماری بیش از ۱۰ ساعت در هفته با کامپیوتر کار می کنند و بیشترین اولویت دانشجویان دختر و پسر در جستجوهای اینترنتی - علمی در سایت های داخلی است.

بیش از ۶۰ درصد دانشجویان دختر و بیش از ۳۰ درصد دانشجویان پس کمتر از ۱۰ ساعت در هفته از برنامه های ماهواره استفاده می کنند و مابقی بین ۱۰ تا ۲۰ ساعت در هفته از برنامه های ماهواره استفاده می کنند.

بیشترین اولویت دانشجویان دختر دیدن فیلم های سینمایی و دانشجویان پسر علاوه بر فیلم های سینمایی، برنامه های علمی - آموزشی است.

دانشجویان دختر گروه معماری دو تا سه روز در هفته و یک ساعت در روز و پسران معماری یک روز در هفته و یک تا دو ساعت در روز بیش از سایر دانشجویان در زمان اوقات فراغت در فعالیت های هنری شرکت می کنند و بیشترین فعالیت هنری دانشجویان دختر و پسر گروه معماری و کشاورزی طراحی و نقاشی است.

بیش از نیمی از دانشجویان تمایلی به مطالعه مجلات ندارند و تنها دانشجویان دختر گروه مهندسی بیش از ۲ ساعت در هفته و پسر کشاورزی کمتر از یک ساعت در هفته بیش از سایرین به مطالعه مجلات می پردازند.

بیشترین اولویت دانشجویان دختر مجلات علمی - آموزشی و بیشترین اولویت دانشجویان پسر مجلات ورزشی است.

بیش از ۵۰ درصد دانشجویان دختر و ۴۰ درصد دانشجویان پسر کمتر از یک ساعت در هفته به مطالعه روزنامه می پردازند . بیشترین اولویت دانشجویان دختر مطالعه روزنامه های اجتماعی و خانوادگی و بیشترین اولویت دانشجویان پسر مطالعه روزنامه های اقتصادی است.

بیش از ۶۰ درصد دانشجویان دختر یک تا سه ساعت در هفته و بیش از ۷۰ درصد دانشجویان پسر بیش از ۹ ساعت در هفته به مطالعه کتاب می پردازند. بیشترین اولویت دانشجویان دختر و پسر مطالعه کتب درسی است.

بیش از ۶۰ درصد دانشجویان دختر و پسر از چگونگی گذراندن اوقات فراغت خود ناراضی هستند و بیش از ۳۰ درصد دانشجویان دختر و بیش از ۶۰ درصد دانشجویان پسر گروه معماری به منظور کسب درآمد ساعاتی از اوقات فراغت خود را صرف فعالیت های شغلی می کنند.

اخبار دسته اول...
ما را در سایت اخبار دسته اول دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی alf بازدید : 128 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 17:40

 تنها چند روز به عید باستانی ایرانیان باقیمانده و بازار فروش اقلام مصرفی این روزها حسابی داغ است.

حال اگرچه مسئولان دم از ثبات قیمت ها می زنند اما با شنیدن پای بهار و بوی نوروز در بازار ول وله به راه می افتد چرا که هنوز قیمت اقلام مصرفی در روزهای پایانی آنقدر بالاست که در سبد خانوارها  حسابی قدرت نمایی می کند.

گزارش ها حاکی از آن است که قیمت آجیل مخلوط در نقاط مختلف شهر متفاوت است به طوریکه از 40 هزار تومان شروع و به 65 هزار تومان می رسد.

همچنین قیمت تخمه ژاپنی 30 الی 35 هزار تومان، پسته اکبری 80 هزار تومان، بادام هندی 70 هزار تومان، تخمه کدو گوشتی 35 هزار تومان، بادام زمینی 35 هزارتومان، فندوق 35 هزار تومان و آجیل چهار مغز 70 هزار تومان در بازار به فروش می رسد.

در کنار آجیل بازار شیرینی و قنادی ها حسابی داغ است به طوریکه می توان گفت شیرینی و شکلات هم یکی دیگر از آداب دیرینه ایرانیان در سفره های نوروز است که به طوری اگر بخواهیم از شیرینی های نخودچی و مخصوص این ایام را تهیه کنیم حداقل باید جعبه ای 25 هزارتومان و برای مصرف یک کیلو شیرینی گل محمدی 12 هزا رو 500 تومان ناقابل پرداخت کنیم.

بر اساس این گزارش سبزی و پلو با ماهی یکی دیگر از اقلام اصلی سنت دیرینه ایرانیان است که در شب عید پخته می شود و ناگفته نماند قیمت انواع ماهی پرطرفدار این شب از 12 هزار و 500 تومان شروع و به 26 هزار تومان در بازار می رسد.

گفتنی است که بازار میوه نیز که در برخی مواقع در دست دلالان است و قیمت آن ساعت به ساعت تغییر میکند اما اکنون هر کیلو نارنگی بندرعباس با قیمت 22 هزارتومان، سیب 4 هزار و 800 تومان، موز4 هزار تومان و پرتقال از 2500 ال 4800 در بازار به فروش می رسد و حال باید منتظر باشیم و ببنیم جیب دلال ها کی پر میشود تا در این ایام شاهد سیر صعودی چرخ و فلک قیمت ها در بازارنباشیم.

یکی از بازارهایی که نزدیک عید جیب مشتریان را خالی می کند بازار آجیل و خشکبار است که تغییر قیمت محصولات این بازار هم امسال غافلگیر کننده است.

در این راستا علیرضا ارزانی ممقانی رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: با توجه به رکود حاکم بر این صنف باید گفت که بازار شرایط خوبی ندارد و امیدواریم درروزهای پایانی وضعیت بهبود یابد.

وی به نرخ انواع خشکبار اشاره کرد و گفت: هر کیلو تخمه ژاپنی 22 الی 35 هزارتومان، مغز بادام زمینی 9 الی 16 هزار تومان، تخمه کدو گوشتی 24 الی 30 هزار تومان،پسته اکبری 43 الی 75 هزار تومان، پسته فندقی37 الی 45 هزار تومان، پسته احمدآقایی 38 الی 50 هزار تومان، نخودچی 10 الی 14 هزار تومان، بادام هندی 60 الی 65 هزار تومان و فندق 25 الی 35 هزار تومان در بازار به فروش می رسد.

همچنین علی بهره مند رئیس اتحادیه شیرینی و شکلات در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در آستانه سال نو شاهد افزایش قیمت در بازار نخواهیم بود به طوریکه قیمت ها با نرخ مصوب سال 93 در بازار اعمال می شود.

وی نرخ  با اشاره به نرخ شیرینی های پرمصرف این ایام گفت:  هر کیلوزبان و پاپیون 12 هزار و 500 تومان، گل محمدی 12 هزار تومان، تر 15 هزار تومان، نان برنجی 12 هزار و 500 تومان و یزدی 9 هزار تومان به فروش می رسد.

در هیاهوی بازار میوه برای آگاهی از وضعیت بازار شب عید، شرایط قیمت ها را از حسین مهاجران رئیس اتحادیه میوه و سبزی جویا شدیم ،وی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: در حال حاضر قیمت میوه در بازار با ثبات بوده و در برخی اقلام همچون پرتقال بی حساب و کتاب کاهش قیمت داشته ایم.

وی افزود: قیمت هر کیلو پرتقال هزار و 800 الی دو هزار و 500 تومان، سیب زرد و قرمز 3 هزار و 500 الی 4 هزار تومان، کیوی 2 هزار و 500 الی 3 هزار و 500 تومان، خیار گلخانه 2 الی 2 هزار و 500 تومان است اما گفتنی است که نمی توانیم بازار شب عید را پیش بینی کنیم.

بر اساس این گزارش اگر از خریدهای میلیونی  پوشاک ، سفر خارجی  و مهمانی های اعیانی و اشرافی این ایام فاکتور بگیریم یک خانواده چهار نفره در شب عید بدون درنظر گرفتن دیدوبازدیدهای این روزها با احتساب یک کیلو شیرینی‌ به قیمت 12هزار و 500 تومان، یک کیلو سیب به قیمت 4 هزار و 800 تومان، متوسط یک کیلو پرتغال به قیمت سه هزار تومان و یک کیلو موز به قیمت چهار هزارتومان ، یک کیلو نارنگی با قیمت 22 هزار تومان و یک کیلو آجیل به قیمت 40 هزار تومان و یک بسته کاکائو به قیمت 15 هزار تومان و یک کیلو ماهی با قیمت حداقل 12 هزار و 500 تومان در جمع باید حداقل 103 هزارتومان برای یک شب هزینه کنند.

منبع:باشگاه خبرنگاران

اخبار دسته اول...
ما را در سایت اخبار دسته اول دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی alf بازدید : 154 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 17:40

کد مطلب: 339838

جزئیات مذاکره ایران و فرانسه برای تولید LNG

اخیرا مذاکراتی بین مسئولان صنعت نفت ایران و شرکت توتال فرانسه به منظور سرمایه گذاری در تولید ال ان اجی در ایران شده است.

تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۰

 مسئولان صنعت نفت ایران بارها اعلام کرده اند در صورتی می توان گاز ایران را به اروپا صادر کرد که این گاز تبدیل به ال ان جی شود به همین دلیل مذاکراتی با عمان به منظور تولید ال ان جی پس از صادرات گاز ایران به این کشور صورت گرفته است.

این گزارش اضافه می کند: علاوه بر این اخیرا مذاکرات جدی بین مسئولان ارشد صنعت نفت ایران و شرکت توتال فرانسه نیز به منظور سرمایه گذاری در تولید ال. ان. اجی در ایران شده است اما نکته قابل توجه در این است که این شرکت، گاز ایران را با قیمت ارزان می خواهد تا آن را تبدیل به ال. ان. جی کند.

اما مذاکرات در مورد تولید ال. ان. جی و صادرات آن به اروپا به همین جا ختم نمی شود بلکه اسپانیا نیز آمادگی خود را به منظور صادرات گاز ال. ان. جی ایران از طریق پایانه های صادراتی این کشور اعلام کرده است.

این پیشنهادات در حالی مطرح می شود که وزیر نفت چندی قبل در همین رابطه به خبرنگارفارس گفته بود هنوز تصمیم نهایی به منظور سرمایه گذاری در صنعت ال. ان. جی اتخاذ نشده است اما از حضور سرمایه گذاران خارجی در این طرح استقبال می کنیم.

گزارش فارس حاکی است سه پروژه پرشین، ایران و پارس ال. ان. جی از مهمترین طرح های تولید ال. ان. جی کشور در عسلویه به شمار می روند که هم اکنون بنا به دلایلی احداث دو پروژه پارس و پرشین ال ان جی متوقف شده است و پروژه ایران ال.ان. جی با پیشرفت حدود ٥٠ درصدی در جریان است اما برای تکمیل این طرح نیاز به حضور شرکت های خارجی است.

سهم ال ان جی از کل تجارت گاز دنیا ٣١ درصد است که از این میزان ٧٠ درصد آن در آسیا و خاورمیانه صورت می گیرد و ایران نیز می تواند سهم مناسبی از این تجارت داشته باشد زیرا ورود به صنعت ال. ان. جی و بازار آن به معنای دسترسی به بازارهای دورتر است که نمی توان از طریق خط لوله به آن دسترسی داشت.

هم اکنون ٦٠ ترمینال دریافت ال. ان. جی در آسیا وجود دارد و قرار است ٤٠ ترمینال دیگر نیز به این تعداد افزوده شود و این بدان معناست که جهان و به ویژه کشورهای آسیایی خود را آماده می کنند تا بتوانند سهم بیشتری از تقاضا و نیازشان را از طریق ال. ان. جی تامین کنند.

کلمات کلیدی : صنعت نفت ایران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

اخبار دسته اول...
ما را در سایت اخبار دسته اول دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی alf بازدید : 158 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 16:28

کد مطلب: 339839

دستمزد کارگران از فردا «افزایش» می‌یابد

از فردا اول فروردین ماه ۱۳۹۵، حداقل مزد روزانه با نرخ یکسان برای کلیه کارگران مشمول قانون کار اعم از قرارداد دائم یا موقت مبلغ۲۷.۷۲۲ ریال (دویست و هفتاد هزار و هفتصد و بیست و دو ریال) تعیین می شود.

تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۰

امروز آخرین روز  سال 94 و محاسبه دستمزد بر اساس فرمول دریافتی 712425 تومانی است. از فردا دستمزد نیروی کار مشمول قانون کار مطابق افزایش 14درصدی دستمزد کارگران در سال 95 محاسبه می شود.

 یعنی مطابق بخشنامه افزایش دستمزد سال 95 کارگران،‌از اول سال 1395، حداقل مزد روزانه با نرخ یکسان برای کلیه کارگران مشمول قانون کار اعم از قرارداد دائم یا موقت مبلغ27.722 ریال (دویست و هفتاد هزار و هفتصد و بیست و دو ریال) تعیین می شود. همچنین از اول سال 1395 سایر سطوح مزدی نیز روزانه 14درصد مزد ثابت یا مزد مبنا(موضوع ماده 36 قانون کار) نسبت به آخرین مزد در سال 1394 افزایش می‌یابد.

بنابراین از ابتدای فروردین ماه سال 95حداقل دریافتی شاغلان مجرد مشمول قانون کار بدون اضافه کاری های احتمالی و سایر موارد، ماهیانه 972.164تومان، دریافتی افراد متاهل دارای یک فرزند با همین شرایط 1.053.380 هزار تومان و دریافتی افراد متاهل با دو فرزند ماهیانه 1.134.596هزارتومان خواهد بود. همچنین برای هر فرزند در سال 95 ماهیانه   81.216 تومان و دو فرزند 162.432تومان به عنوان حق اولاد، به حقوق کارگران افزوده می‌شود.

با اعلام حداقل دستمزد سال آینده کارگران، میزان عیدی سال آینده حداقل یک میلیون و 624 هزارتومان و حداکثر نیز 2میلیون و 436 هزارتومان خواهد بود. بنابراین کارگرانی که در سال جاری برابر با2 پایه حقوق 712 هزار و 425 تومانی مصوب شورای عالی کار یک میلیون و 424 هزار و850 تومان عیدی دریافت کرده اند در سال95به میزان یک میلیون و 624 هزار و 328 تومان عیدی می‌گیرند.

کلمات کلیدی : دستمزد

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

اخبار دسته اول...
ما را در سایت اخبار دسته اول دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی alf بازدید : 126 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 16:28

کد مطلب: 339843

«کمال خرازی» با «بشار اسد» در دمشق دیدار کرد

تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۱

«کمال خرازی» رئیس شورای راهبردی روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران با «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه در دمشق دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العهد، «کمال خرازی» رئیس شورای راهبردی روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران امروز شنبه با «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه دیدار و گفتگو کرد.

بر اساس این گزارش، دو طرف در جریان این دیدار که در دمشق انجام شد، درباره آخرین تحولات سوریه بحث و تبادل نظر کردند.

تاکنون خبری از جزئیات محتوای گفتگوی کمال خرازی و بشار اسد منتشر نشده است.

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

اخبار دسته اول...
ما را در سایت اخبار دسته اول دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی alf بازدید : 138 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 16:28

کد مطلب: 339829

پیام تبریک فرمانده ناجا به مناسبت آغاز سال نو

فرمانده نیروی انتظامی با صدور پیامی، حلول سال نو را تبریک گفت.

تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۶

 فرمانده نیروی انتظامی طی پیامی حلول سال نو را تبریک گفت.

متن این پیام به شرح ذیل است ؛

بسم الله الرحمن الرحیم

یا مقلب القلوب و الابصار، یا مدبر اللیل و النهار، یا محول الحول و الاحوال. حول حالنا الی احسن الحال.

سال ۱۳۹۴ با تمام فراز و نشیب‌ها و تلخی‌ها و شیرینی‌هایش در عبور قهری زمان به تاریخ پیوست، اما بر اساس تعالیم قرآن کریم، نگاه به گذشته برای ساختن آینده امری عالمانه و پسندیده است. پس با تمام وجود ارج می‌نهیم، همه کسانی را که با ایمان و خلوص برای تعالی و پیشرفت و اقتدار کشور عزیزمان ایران مجاهدانه تلاش نموده‌اند؛ به ویژه شهدای والامقام عرصه نظم و امنیت و دفاع از حرم اهل بیت علیهم السلام.

نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران افتخار دارد با الهام از تعالیم مکتبی و رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) و با بهره‌گیری هوشمندانه از ظرفیت‌های سازمانی در جهت تامین نظم و امنیت و استقرار آرامش در جای‌جای کشور پهناور ایران اسلامی و در تمامی عرصه‌های ماموریتی اعم از مرزبانی، دریابانی، کنترل راه‌ها و جاده‌ها و ارائه خدمات انتظامی و اجتماعی که در سایه‌سار تلاش شبانه‌روزی و مجاهدانه ماموران خدوم نیروی انتظامی در دفتر زرین ناجا به شایستگی ثبت گردید.

حال در مقام عمل به سنت الهی «و لئن شکرتم لازیدنکم» مراتب قدردانی خود را به آحاد همکاران و همرزمان و خانواده‌های صبور و مکرمشان ابلاغ و برای استمرار خدمت‌رسانی بی‌منت به مردم بصیر و قدرشناس‌مان در تمامی گستره سال ۹۵ و به تاکید در ایام نوروز، ابراز امیدواری می‌نمایم، رجاء واثق دارم با عنایات خاص پروردگار متعال آینده‌ای روشن و با عظمت و توأم با اقتدار و سربلندی برای ملت فهیم و مقاوم کشورمان رقم خواهد خورد. ان‌شاءالله.

کلمات کلیدی : فرمانده نیروی انتظامی

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

اخبار دسته اول...
ما را در سایت اخبار دسته اول دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی alf بازدید : 154 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 15:24

کد مطلب: 339830

سیروس مقدم "قرعه" نوروز 95 را انداخت

گروه تولید سریال «قرعه» به کارگردانی برزو نیک‌نژاد به دلیل سرعت بخشیدن به روند تولید این روز‌ها با دو گروه تولید را ادامه می‌دهند که سیروس مقدم کارگردانی گروه دوم را برعهده دارد.

تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۵

گروه تولید سریال «قرعه» به کارگردانی برزو نیک‌نژاد که از اواسط بهمن ماه تصویربرداری را آغاز کرده‌اند، از روزهای گذشته برای سرعت در روند تولید و رسیدن به آنتن نوروزی با دو گروه کار تولید را سپری می‌کنند.

گروه دوم به کارگردانی سیروس مقدم مراحل ساخت را سپری می‌کند.

به گزارش فارس، طی روزهای اخیر نیک‌نژاد با بازیگرانی چون پرستو گلستانی، سحر ولدبیگی، نسرین نصرتی، غلامرضا نیکخواه، فروغ قجابگلو و... در لوکیشینی واقع در دیباجی شمالی مشغول به ضبط بود و مقدم نیز با گروه دیگری مشغول تصویربرداری با حضور بازیگرانی نظیر حمیدرضا آذرنگ، محمدرضا علیمردانی، امیر کربلایی‌زاده بود.

سریال «قرعه» که برای نوروز شبکه سه سیما تولید می‌شود،داستان قرعه کشی میان چند خانواده تهرانی است که با نزدیک شدن به ایام نوروز به مشکلاتی بر می‌خورند و...

در این سریال بازیگرانی چون: حمیدرضا آذرنگ، فریبا متخصص، هدایت هاشمی، مریم سعادت، مهران رجبی، نسرین نصرتی، سحر ولدبیگی، پرستو گلستانی، میثاق جمشیدی، اشکان اشتیاق، امیر کربلایی‌زاده، مصطفی ساسانی، سارا همتی، نازنین کریمی، صبا محمدی، فرانک تمنایی و محمدرضا علیمردانی به ایفای نقش می‌پردازند.

عوامل تولید این سریال تلویزیونی عبارتند از: کارگردان: برزو نیک‌نژاد، دستیار اول کارگردان: حامد مختاری، دستیار دوم کارگردان: حمیدرضا بیدگل، مدیر برنامه ریزی: احسان سجادی حسینی، دستیار برنامه ریز: مینا نیکو، منشی صحنه: علیرضا فرحزادی، عکاس و تصویربردار پشت صحنه: شهاب احمدلو و رضا امینیان، مشاور رسانه ای:مجتبی احمدی، مدیر تصویربرداری: محمد ناصری، تصویربردار: فردین ناصری، دستیار تصویر: محمد بختیاری، سامان ابراهیم زعفری، مجید گودرزی، میلاد کریمی، طراح صحنه و لباس: آرزو غفوری، دستیاران صحنه و لباس: وحید جعفری، عباس مجری، مهدی سلیمی، سامره جوانمرد، سارا طاهر، طراح چهره‌پردازی: ایمان امیدواری، دستیاران: سیامک احمدی، سایه غلامی، مدیر صدابرداری: امیر پرتوزاده، دستیاران: محمدرضا حسینی، علیرضا متقی، مدیر تدارکات: محمد اسماعیل کلبی آبادی، دستیاران: جواد باقری، نیما فکوری، احسان جهان دیده، بهنام حسینی، عطا براتی، سعید عابدینی نیا، مسعود سلگی، بهروز فرزانه، منصور زاویه، پیمان ثابتی، محمد فلاح، جعفر رحیمی و...

کلمات کلیدی : سیروس مقدم

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

اخبار دسته اول...
ما را در سایت اخبار دسته اول دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی alf بازدید : 123 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 15:24